iallafall något

Ikväll höll vi vinterkonsert med min kör, tillsammans med fantastiska Junekvintetten + slagverk.
I publiken satt en läkare jag gått mycket hos under skolåren, en läkare som till skillnad från många andra lyssnade på mig och tog mig på stort allvar.
Det syntes i hans ansikte att han njöt av musiken ikväll, och jag blev lite rörd av det vackra i tanken att jag får "ge tillbaka".
Jag tror att vi alla får göra det ibland. Kanske och förhoppningsvis fler gånger än vi själva vet om jag märker.
Att få sjunga i en kör och vara en del av en fin musikstund går kanske inte att jämföra rakt av med att vara läkare och hjälpa folk med sådant som läkare kan, men det är något och något är mer än inget.
Tänk va fint att få göra något.

Kommentarer
Rikard säger:

Den känslan, ja, den är fin.

2013-01-13 | 22:40:03
Helena säger:

Att kunna sprida glädje genom musik, så som du gör så mycket, det är en fin gåva! :)

2013-01-14 | 00:37:10
Bloggadress: http://roe.laff.se
Svägerskan säger:

Du gör väl inte annat än ger av dig själv, generösa och omtänksamma människa. Och det gäller inte bara musiken. Apropå nåt helt annat så borde du (eller din chef) se till att JP's lokalredaktion på Råslätt uppmärksammar ditt nya spännande uppdrag.

Svar: ah, spännande, det måste jag kolla upp!
maja

2013-01-14 | 21:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin