so much yarn, so little time



Ack, tid!
Alpackakoftans tredje (och sista) stycke är påbörjat, många långa kantvarv skymtar vid horisonten.
Köksstickningssjalen vill jag bara bli klar med och blocka för att se om det är en idé som håller, isåfall klurar jag på om jag kanske ska sticka några till på beställning.
Det där lingarnet klurar jag nästan dagligen på vad jag ska göra med.
Nålbindningen borde sömmas klart. Och jag borde komma på vad jag ska göra med stycket sedan.
Sländan! Jag måste lära mig spinna med sländan! Den gråsa ullen har jag sjalplaner för, men först måste den bli till garn, och det blir den inte av sig självt!
Den karamelliga härvan har jag äntligt parat ihop med ett skrämmande svårt sockmönster.
Ett potentiellt genialiskt restgarnsprojekt hoppade upp och bet mig i hälen.
Men vart finns tiden??
(Och resten av garnstashen får helt enkelt tiga still ett tag till.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin