adventskalender #1

 
 
Häromdagen funderade jag på adventskalender.
Jag har varken köpt eller gjort mig nån iår. Det kändes så tomt, så jag funderade på hur jag skulle lösa problemet. Inte sugen på chokladkalender i år... överhuvudtaget kändes det hemskt besvärligt med ett stort schabrak till kalender.
Åh, vad mysigt det vore med en sån där pytteliten kalender, tänkte jag, en sån där som jag vet finns med aldrig har sett i verkligheten.
Och där dog liksom den idén för jag har sannerligen inte haft nån tid att åka runt i affärer och leta.
Som svans på den döende tanken tänkte jag "oh, så mysigt om jag fick en sån på posten... lite som i film...typ..."
 
Sen tänkte jag inte mer på den saken.
Förrän idag, när jag vittjade brevlådan och hade fått kort. Ett kalenderkort!!!
 
Alltså... hurra!!!
 
Och som den skarpögde kan se var detta kalender #1, jag har en annan grej på gång nämligen, den återkommer jag med imorn.
Tills dess; god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin