adventskalender #2

 
 
Det är advent, det ääär adveeent!
Ja, men jag tycker nog faktiskt att första adventslördagen också är advent faktiskt.
Och här kommer den andra adventskalendern, som utlovat.
 
Som medelklassperson med jobb i sverige har jag mer pengar än många, även om det inte alltid är så lätt att tänka så.
I år tänker jag, istället för att äta en bit billig choklad varje dag istället skänka en slant varje dag.
Röda korset, unicef, lokal julklappsinsamling, köpa sockor till RIA att dela ut, cancerfonden...
Det finns många mottagare som antagligen har bättre nytta av slanten än jag.

Om jag får önska, och önska får jag; så hakar ni som läser på min idé.
Beloppet är valfritt, och väljer man att skänka en lite större slant för varje adventsljus vi tänder så går det också bra. Det är liksom fritt från regler, men fullt av hjärta.
Haka på mig, så gör vi något litet tillsammans.
 
God jul!

Kommentarer
Karin säger:

VIlken bra idé!!

2013-12-01 | 21:10:06
Rikard säger:

Vilken fantastisk idé! Denna tid på året väcker minnen av några för mig tunga händelser, så mina bidrag går i första hand till cancerfonden och hjärt-lungfonden.

2013-12-11 | 23:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin