FO!

 
 
Äntligen är min jumper ett FO - finished object.
Jag la upp denna i början av augusti, och med tanke på hur o-svår den är har den faktiskt fått ta för lång tid. Fast jag hann ju klart med hela vimpelponchogenseren, en domherre, baby boots och annat smått och gott under tiden.
Men nu är det grymt skönt att den är klar. Blev faktiskt klar med monteringen redan i fredagskväll, även om jag fick lov att sitta uppe en bra stund efter läggdags för att få klart.
Nackkanten och ärmsömmarna stod ut på fel sätt, blockning behövdes och idag var jumpern helt färdig.
Dags för premiäranvändning.
Ull/bambu är varmt med inte för varmt, riktigt bra oktobertröja.
Mönstret hittade jag i kreativ sticknings andra nummer för året.
 
 

Kommentarer
Rikard säger:

Hur tjusigt som helst ju! Snygg tjej ser snygg ut i snygg tröja på snygga bilder. Du är jätteduktig!

OT: Hur gick det med kören (som det pratades om i P4) i lördags?

Svar: taack!!
Jodå, inklusive mig, körledarn, chefen och chefens fru var vi 6 personer plus ett barn. Så det var ändå lyckat :)
Nu bygger vi uppåt!
maja

2013-10-01 | 22:34:57
Helena säger:

Ditt. Hår. Ge. Mig. Ditt. Hår. GAH!
Berätta om kören. Jag kanske kan bidra med en sopranish.
Och fin tröja! Du gör så bra saker!

Svar: tack tack :)
Kören är ABFs första körförsök, vi håller till på österängen på lördags förmiddagar. Tanken är att svenska visor ska vara lite inriktningen, men det är ju upp till deltagarna att komma med förslag också, så klart.
En kör för dem som kanske inte är så himla vana och rutinerade körsångare, Alla Borde Få sjunga.
Ungefär.
maja

2013-10-01 | 23:32:35
Bloggadress: http://roe.laff.se
M säger:

Nice going! Jäkligt nice, ser proffs stickat ut!

Svar: tack!
maja

2013-10-02 | 21:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin