weekend plan

 
 
Vilken vecka!
Hela veckan har jag känt (på jobbet) att jag inte har nåt att göra, måste få tiden att gååååå. Men igår när jag körde till eftermiddagsspelningen tänkte jag igenom och det var hur mycket som helst på listan över saker som behöver bli gjorda som var avklarade. Gott!
Jag gjorde mig en fantastisk fredagskväll, köpte tulpaner, lyssnade på stickpod och veckostädade och lagade så sjukt god mat. Jag, som inte är särskilt road av matlagning. Hurra! Sen drack jag te, åt fro-yo, stickade och såg Ådalen 31.
Resten av helgen sammanfattas ovan.
- Idag är det skogskläder på. Jag ringde mamma (ochpappa) igår på väg hem från jobbet och talade om att jag behöver få elda lite, så de plockar upp mig om en stund så far vi ut i skogen och... eldar, fikar... får väl se.
Härligt :)
 
- Stickning, för ovanlighetens skull. Jag kämpar på med en kofta i lin och bomull på ganska stora stickor, 7or tror jag det är. Efter två par superseriösa sockprojekt på 2/2.5or känns 7or lite som fusk, på nåt vis. Jag har haft jättesvårt att ta tag i det här projektet, det känns som nån ska komma på mig med att fuska. Jättedumt...
(Harry Potter-sockorna och Brainless alltså.)
När koftan är klar blir det fler sockor på tunna stickor. Stickade sockor <3
 
- Imorgon, söndag vankas jul/vinterkonsert med kören tillsammans med fantastiska musiker.
I min bok är julen över för rätt länge sen, så det känns lite märkligt, men å andra sidan så är musiken så fantastisk att det är en fröjd att få sjunga den. Det kommer bli hur himla bra som helst.
Öxnehaga kyrka kl 16 söndag, välkommen om du har vägarna förbi.
 
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin