svampkoftan

Hallå. visade jag er den där svampkoftan när den blev klar?
Jag minns inte riktigt, men jag tror knappt det. (Och jag orkar inte leta i arkivet, jag har semester och behöver bara göra exakt vad jag vill, hah!)
Den där koftan jag frihandspåhitt-stickade med garnet jag och tanterna på svampfärgningskursen färgade (för ett par år sen.
Två trådigt ullgarn, stickigt och varmt.
Perfekt till vintern. Som extralager under jackan om inte annat. För färgerna är en aning svårburna, tycker jag.


Här är koftan, och en liten känlsa av hur litet jag bor.
 
 

Stickad uppifrånochned med raglanökningar och spetsborder fram.
Jag stickade runt runt och steekade (klippte upp) mitt fram, plockade upp nya maskor och stickade på knappkanten.


Den är lång och går att sitta ner i, utan att få skiljsmässa i ryggen. Typiskt bra när varma plagg faktiskt håller en varm.

 
Men när jag tog dessa bilder (häromdan) behövdes definitivt inte hjälp med att hålla varm, så koftan åkte av lika snabbt. Den är ingen höjdare på bara axlar och armar heller, inte om man är lite känslig i skinnet iallafall.
Men klar är den och jag är nöjd. Inte det vackraste jag nånsin kreerat, men inget att skämmas över heller.


Kommentarer
Helena säger:

Jag tyckte den var väldigt vacker! Men jag är all about kontraster! och sådär. :)

Svar: tacksi :)
maja

2014-09-14 | 21:49:45
Bloggadress: http://roe.laff.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin