pin striped socks med afterthought heel

 
 
Det första "riktiga" stickprojektet jag gjorde var raggsockar.
Det blev tre sockor innan det första paret var klara för användning, min stickfasthet förändrades drastiskt under allra första sockans tillblivelse.
Nåja, poängen jag vill nå är att jag hade stickat häl, med hällapp och kil, innan jag förstod att "det skulle vara nåt svårt". Inte ett dugg svårt faktiskt, men så där är det ju. Man får för sig att saker är svåra och då blir de oöverstigliga.
I alla de amerikanska stickpoddarna jag lyssnar på talas det om afterthought heels och att de är bättre än heelflap heels på alla de sätt och vis. Nja, det dääär verkar krångligt, tänkte jag. Och vågade således inte ens testa.
Tills jag bara bestämde mig för ett par veckor sen.
HAH! Inte ett dugg svårt nånstans!
Eller jo, det var det där med att sy ihop de sista maskorna med kitchner stitch. Men nån utmaning ska det ju vara också.
Så - det blev ett par pin striped socks i ett hysteriskt garn. 
Hur själva istickshälen går till får du söka reda på nån annan stans, eller så visar jag en annan gång.
Nu ska jag fixa lite mer te och fortsätta läsa arbetsplaner, lunchen är slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin