dagens dag

Ya´ll just dying to hear all about my day, huh?!

 


Jag och Saxen posade lite utanför Salong Wiktoria Carlsson.

 

Well. På förmiddagen "jobbade" jag. Alltså, jag satt på en stol i en korridor och stickade. Sen åt jag lite mat och sen gick jag hem. Eller till bussen.
Jag hade planerat att promenera hem, men det började ÖSREGNA precis då. Och det var riktigt isig vind dessutom, så jag nöjde mig med att gå till busshållplatsen, faktiskt.
Hem och borsta tänderna, sedan for jag, lite för sent till folktandvården. Där fick jag "lägga mig och vila lite", överöstes av komplimanger och beröm och var ute igen på 7 minuter, av vilka 5 spenderades i väntrummet.
Jag gillar att mina tänder är bra. Det är bara kulören som inte är fin, hö hö hö.

Ja, jag for till Ica och tjötade lite med Lasse-Man. Sen jobbade jag lite till. Riktigt fint faktiskt.

Sen var det dags för scout. Lite för sen kom jag iväg hemifrån, Sara ringde och hade punka, och på den vägen var det... Vi blev sena båda två, fick inte upp låset på dörren till torpet, råkade uppmana scouterna att ta sig in genom ett fönster vilket ledde till en kraschad ruta, hade inget vatten men fick upp eld och tände även eld på skrabbeluckerna vi försökte steka, men passade då på att påminna scouterna om att man inte ska hälla på vatten när det brinner i stekpannan. Lätt gjort eftersom vi inte hade något vatten, ju. Ja, sen hade vi ändå en mysig stund där i (nästan) fullmånens sken med eld och toast och rök och sot och Gud. Alldeles så där lagomt på en torsdagskväll.

Och Sara är min idol.

Jag passade på att skicka upp lite fler ramar på väggen.

Väggen där vi ca 1.00 här är lite av förebilden.





Kommentarer
Ingrid säger:

Åh, tack så mycket för hjälpen!!

2009-10-02 | 08:46:56
Bloggadress: http://enoughisenough.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin