dagens bröd

Huvaligen, vilken dag. Jag är genomsvett, arg och helt slut.

Början av dagen har jag redan berättat om. Sen har det fortsatt. På "lunchrasten" låg jag på golvet i mitt kök och flämtade av mensvärk... Huvaligen... Sen vad jag iväg på jobb igen på eftermiddan, det gick bra men tar energi. Kom hem, kokade soppa, satte en bröddeg. Pratade massa i telefon fram och tillbaka.
Sen plockade jag upp storebror och for till Huskvarna för att lämna en bok till hans klasskompis, sen åkte vi upp på berget och ut i skogen. Sen kastade vi livlina, byggde filtbårar och bar broder benbrott. Och eldade. Och bråkade med scouterna.
Det var nice.
Ungefär halv tio var jag hemma igen. Dags att baka ut brödet och städa... Suck...
Helt slut.
Men brödet blir fint, tror jag.
Jag bakade det med torrjäst och vassle och rödbetsavkok.
Grisrosa bröd, alltså.

 
Om man kan, så varför inte, jag frågar VARFÖR?!

Ja...
Så har jag satt upp två plancher i min hall. De låg, i en stor bunt, på en vind i torpet vi arrenderar, när vi "flyttade" dit för en massa år sen.
Synd, men också charmigt att de är lite skabbiga...

En doft av salt och tobak.

Idag har jag kört skitmycket bil och gjort nåt dumt med foten så den är skitöm.
Och blivit skitarg. Och skitpepp på att säga skit om allt. Eller inte... Blir så bara...
Och så har mitt smör möglat...


Läser ni nåt på 365jkpg eller?

Trackback
Follow on Bloglovin