I´m singin' in the rain

Det verkar som att värmeböljan är över för denna gången.
Regnet är här och luften är ren.

Det kan kännas lite vemodigt att behöva sitta inne hela dagarna.
Men det måste man inte göra.
Det finns regnkläder. Sådetså. Och så länge det är varmt så kan man gå ut utan regnkläder också. Sådetså.

Annars kommer här några tips på vad man kan göra när det regnar.


  • Sy en sängkappa.
 






  • Sy ett förkläde, exempelvis av ett trasigt paraply.









  • Drick te. Blanda smaker är gott. Ibland.








  • Sticka. Jag stickar (fortfarande) små tröjor och skickar till Rumänien.













Ikväll när jag lagade mat började brandvarnaren tjuta.
Jag hoppade raskt upp på en köksstol och försökte stänga av den, utan framgång.
Så jag började rycka i den för att få ner den från taket. Ja, ni vet ju att jag inte har så bra balans.
Stolen jag stod på placerade min rumpa ca. 145 cm från golvet.
För att göra en lång historia mindre lång...
Min svanskota och ländrygg gör ont.

Idag har jag badat, igen. I sällskap med Dozan. Det var kallt men skönt. Och tagit både sovmorgon, eftersom solen inte låg på och gjorde mitt sovrum till en bastu i arla timma, och sovit middag. Ljuvligt!
Och promenerat.

Igår rensade jag ur garderoben. Många andra skulle nog ha passat på och gjort det i samband med flyttpackandet. Men inte jag. Andra skulle nog passat på och gjort det i samband med flyttuppackningen. Men inte jag,
Men nu har jag gjort det.
Det är skönt och befriande att göra sig av med saker.
Skänka det som går att skänka, slänga det som inte går att skänka.
Skönt inuti.

Nu ska jag dricka upp mitt te och sedan krypa ner under mitt sköna täcke och sova ända till klockan ringer imornbitti.
God natt.

Trackback
Follow on Bloglovin