think it over once or twice...

Fredag kväll.
Helgen står för dörren.
25 timmarspass på jobbet, that is. Och det kunde man ju tro att jag skulle tjäna massa pengar på. Men njae.. Istortsätt inte. Pga. olika omständigheter kan man se det som att jag jobbar 25 timmar och får betalt för 2 av dem.
Det suger.
Men efteråt ska jag äta tårta, tror jag. Och bli fet.

På fredag, om en vecka, då har jag jobbat 12 dagar i rad och haft körkonsert med Py Bäckman.
Zombiestate, here I come.
Imorse läste jag ut "Hanteringen av odöda" av John Ajvide Lindqvist, so I know where I´m heading.

I ett försök att överleva beställde jag lite nya teer idag. Hur tusan karade jag mig ever genom mörka höstkvällar utan te?!

Den som någonsin påstod att vi vita nordbor skulle vara smartare än de som "bor längre söderut" måste ju ha vart så jäkla dum i huvet. Tjurskalligare och envisare möjligtivs, men inte tusan är man smart om man väljer att bo och leva i mörker och kyla 3/4 av året.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin