man får mycket gjort när man har mycket att göra

Imorse vaknade jag av att grannungarna sjöng "Last christmas" och "Wake me up before you gogo" i singstar. Charmigt så det förslår.

Jag satte igång med dagens verk nästan direkt.
Jag byggde färdigt mina nya monstersängben. 40 centimeter sängben och 30 centimeter säng, det blir sömn i höjd med fönsterbrädet det.
Nu får jag plats med nästan allt jag äger och har i tygbackar under sängen, och det är tur det, för snart är det det enda stället jag har att ha saker på.
Så jag passade på att plocka om en himla massa saker i nämnda backar. Plockade blandannat undan sommarjackorna, tyckte det kunde passa nu.
Och så möblerade jag in byrån i det lediga hörnet i sovrummet, och hängde upp spegeln och diverse smyckesupphägningsannordningar. Och pimpade spegeln med lysande änglar.
Och så fipplade jag upp en hylla i hallen, inte så värst praktiskt kanske, men jag vill få plats med mina växter nu när hyresvärden tar tillbaka 6 av fönstrena i lägenheten (och rummet de sitter i), så det fick bli så.
Och så har jag också passat på att sortera en massa papper och pärmar och småplock som hamnat i lådor och burkar, och sånt därnt som man aldrig lyckas ta tag i. Och så gjorde jag ett fuktspray av kamomillte för ansiktet, och har påbörjat ett juldoftande portpurri med äppelskivor och kanel. Och diskat. Och omstrukturerat nästan all förvaring i badrummet.

Och, eftersom jag "inte hade så mycket att göra idag" så tänkte jag så här; lördagen före första advent vill man ju inte ägna åt adventsstädning, utan åt något roligare, som kanske att laga julgodis eller så.
Så jag tog storstädningen idag, så blir det bara vanlig städning nästa vecka. Rätt smart, om jag får säga det själv.
Ja, jag hann putsa köksfönstrena innan det blev mörkt, de andra får jag försöka ta imorn.
Och så har jag knäskurat både köksgolvet och hela hallen. Och skakat mattor.
Och dammat har jag gjort som aldrig förr. Jag vet inte hur många gånger jag har stoppat undan dammtrasan i tro att jag var klar med den, men fått plocka fram den igen då jag hittat nåt skrymsle som antagnligen inte har blivit dammat sen far och jag var småpojkar.

Ja-a, som sagt. Den som sa att "man får mycket gjort när man har mycket att göra", det var en klok person.
Och som alltid när man har fullt upp glöms hungerkänslorna bort. Jag är förskräckligt hungrig nu.


Fint sovsällskap får man förse sig med. Prinsessor slår det mesta.



Fixhörnan var svår att få skarp.
Men you get the picture.



Jag passade på att testa reflexerna också, bra grej när det är mörkt ute.
Och ja, jag vet att storebrors träd inte ser så bra ut...
Men jag hoppas på att det repar sig.

Köksfönstrena, så rena så man kan spegla sig.

En sån därn bild där jag inte ser klok ut. Men sprayet gör sig bra.

Äppel på tork. Finast är att det blir en stjärna i mitten om man
skivar dem på rätt/fel håll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin