Rikard Dollarhjärta <3

Tid bokad hos bilprovningen 10.35.
Att motorn stannade när jag skulle svänga av stora vägen och sen vägrade starta när jag skulle köra in i Port 3, det var bara början. Ja, det blev väl egentligen inte värre sen, men det blev inte så mycket bättre heller.
Bilen såg väldigt fin ut, och dom här brukar ju vara helt sönder rostade, men den har ju inte en fläck under alltså, den ska du vara rädd om, vårda ömt..
Jaså, sa jag, jag tyckte bromsarna såg lite sisådär ut.
Ja, nä, dom är ju inte helt hundra men det var mest att det var fukt i.
Jahaja.
Sen körde vi ett varv runt huset och skulle göra nåt slags prov på avgaserna. Motorn stannade nog 3 gånger på de 500 metrarna.
Och vägrade gå med på att testa gasvärderna, eftersom de ska tas på tomgången.

En månad på mig att fixa till det, annars blir det körförbud.
Jäkligt charmig kille på bilprovningen dock.

Well, jag for hem, med bara två motorstopp under färden.
Ringde Elias på närmsta bilservicen.
Jaja, kom förbi så kikar vi på den, sa han.
Dit for jag, Elias hängde med hela överkroppen in i motorn och skruvade medan jag startade om motorn gång på gång. Sen körde han ett varv med bilen, kom tillbaka, klev ur, varsågod, den är bra nu och så kilade han in i verkstan igen.
Jag älskar när saker kostar gratis!
Och bilen går som en klocka.
Så jag for hem igen och tänkte det var lika bra att boka en ny tid för besiktning direkt.
12.10 var jag således på plats igen, dock fungerade inte incheckningen, så vi var ett gäng gubbar och jag som stod och blev alldeles osvenska och pratade med varandra.
Sen fick jag köra in genom Port 1 och lämna över bilen för att 2 minuter senare få betala 200 spänn för återbesöket.
Nemas problemas och vi ses om ett år igen.
Tack och hej!

Ja-a, så kan det gå.
Inte alldeles oangenämt ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin