trött



Här sitter jag med mitt kvällste och äter gröt.
1.5 h konsert och 1.5 h övning, det tar på krafterna kan jag lova. Jag är helt slut.

Fredagar är i vanliga fall min sovmorgon- och städdag. Men imorse fick jag krypa ut i köket och sätta på tevatten när klockan bara var en halv nia.
Jag åt frukost och löste korsord, fick bland annat klura ut vad "fredagen den 13nde" på åtta bokstäver. En dag som denna... Nåja, när jag precis skulle ge mig iväg för att träffa (ena) chefen och "diskutera min framtid" såg jag att hon hade ringt, lyssnade av telefonsvararen och det visade sig att något akut hade inträffat och chefen ville inte träffa mig. Jahapp... Jag övervägde en stund att krypa under täcket igen, men insåg att jag hade saker att göra, drog på mig ytterkläder och tog en bunta med löneunderlag och raporter och promenerade in till stan för att överlämna dem till (andra) chefen.
Då ringde (första) chefen och ville träffa mig. Så, ja, vi diskuterade min framtid och jag fick massa beröm.
Så kan det gå, så att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin