dagens stök och bök och fix och trix

Ja, efter att jag hade lekt med Gustaf alltså.
Men det måste jag ju berätta om också.
Vi sågs på stan efter att jag jobbat klart för dagen, köpte raskt ett par köttskor till Gustaf. Sjukt snygga och rätt så dyra. Sen klagade jag på att det inte finns några bra jackor till bra pris. Jag går i min 4 år gamla vinterjacka som jag köpte för 200 spänn (fast det vara mamma som betalade) och tycker att mer än så behöver det minsann inte kosta! Men det gör det. Jag kikade på jackor för nån vecka sen och bävade. Men jag behöver en bra jacka så vi gick och kikade. Och där hängde den.
Jag provade, jag utstötte märkliga ljud, jag köpte.
Bild kommer imorn, men jag kan avslöja att färgen återfinns här på bloggen, surprised?
Lite annat fix, sen gick vi hem till mig.
På vägen köpte vi bananer, chokladpudding (pulver alltså) och lakrits strössel (ja, det är en klockren särskrivning på burken) och träffade Kicki i affärn.
Chokladpudding, LOK, youtube och varantv satt precis lika bra som man kan tänka sig att det gör.
Sen cyklade Gustaf hem, med en stående (antar jag) inbjudan till Oslo hängandes i luften.
Och jag slängde ihop en müsli och in med den i ugnen för att rosta och tog sedan tag i disken.
Rörde lite i müslin och tog hand om vissnade blommor och andra mögelhärdar.
Jag har i flera dagar funderat på varför det luktar så illa i min lägenhet, trots att soppåsen är tom.
Blomvasarna var skurken.
Fienden är eliminerad och jag känner mig äcklig om händerna.

Färdig müsli i glasburkar.

Ungefär så här gör man:
Häll lite olja på en plåt
Ös på havregryn, rågflingor, kli, loppfrön, linfrön osv.
Hacka lite nötter och mandlar efter smak, lägg på plåten
Blanda runt lite
Häll över lite vatten och lite mer olja (förslagsvis inte olivolja då)
Rör lite till
"Krydda" om du vill. Vaniljsocker eller kanel eller...
Rosta i ugnen i typ 175 grader ett tag, rör runt lite ibland

Det är liksom lite på en höft, så där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin