resumé

Idag vaknade jag innan klockan.
Min lägenhet är nu ren.
Bilen lastades full med instrument.
Celloövning med Sam (han i Freda, ni vet) inför morgondagens konsertgrej eller whatever.
Sedan var planen att jag skulle lämpa av cellon hos mor och far innan jag skulle på jobb i Huskvarna.
När jag sneddade över tennisplan insåg jag att jag inte hade någon nyckel. För all del hade jag 4 stycken nycklar i fickan, men ingen som passar i låset på mammas och pappas dörr. Jag hoppades på det bästa och knackade på dörren. Inget hände. Testade att ringa mammas mobil. Inget svar. Testade pappas mobil. Röstbrevlåda. Kollade om det hade kommit någon post. Testade pappas mobil igen, tänkte "svarar ingen nu, då får jag köra hem till mig istället", pappas telefon var fortfarande avstängd. Var på väg att ringa mamma igen när något mystiskt hördes. Runt hörnet på huset kliver pappa. Nyss hemkommen efter en halvdag i statlig tjänst.
Vilken röta.
Pappan skulle åka och handla, så jag ställde in cellon i hallen.
Sen länsade jag kylskåpet. Nästan. Jag värmde bruna bönor, blandade med keso och kröp upp under en filt framför tvn. Fina grejer.
Men det gråa vädret satt djupt inne i mig. Tur att mamma och pappa har ett badkar.
Men att kliva ur badet för att åka och jobba var rätt segt...
Nåja... Nu har jag en lat kväll med handarbete, te och webb-tv.
Helt okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin