go jul

 

O sånt.

Jag är dötrött.

Bilder från julafton har jag inga, jag glömde kameran hemma.

Far och jag gick en timmes skogspromenad på förmiddan, hur eller hur, såg hästar och en åsna och en hare, något jag fick redogöra för för Sam senare under dagen. Och så fick jag erkänna att jag inte hade sett nån kaja, då blev Sam lite besviken, men sen kom det fram att han inte heller hade sett nån.

Ja-a, lite lunch (qournfärssås och spagetti) och ett par avsnitt Famous Five innan Kalle, sen kom mamma hem från jobbet och snart därefter anslöt familjen Florén firandet.

 

Julandakt, julklappar, julmat och julbus.

När barnfamiljen farit hem hamnade mor och jag i varsinn soffa, och far i en säng, och vi somnade så gott.

Det tog emot att bylsa på kläder och ge sig ut i kylan, men väl framme i kyrkan med en massa levande ljus, så var det ändå värt det.

 

Ja-a, nu är jag dötrött, som sagt.

Snart ska jag peta i mig lite frukost, och sen ska jag åka på födelsedagskalas, dra på trissor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin