snön ligger vit på taken...

 

Igår kände jag att jag behövde en motvikt till all snö, så jag pysslade ihop en hylltapet även till översta hyllan.

Inget är så bra för själen som pyssel men det är svårt att uppbåda mod till inspiration i detta gudsförgätna väder.

Typ.
Jag fick också ett infall att jag skulle måla mitt köksbord, så strax efter elva igårkväll gav jag mig på en andra strykning så att jag skulle kunna duka på igen onsdagmorgon och då ha marginal på det dygn det tar för färgen att torka ordentligt.

Trodde jag.

Belastningsytor såsom hyllor och bord bör få vila en vecka för att färgen ska hinna härdas.

Hejja!

 

Så nu känner jag mig mest miserabel...

 

Dock blev jag glad i hjärtat när en random grannes random före-detta-arbetskamrat i expressfart skottade bort två plogvallar så jag kunde köra av "stora" vägen och parkera innan bussen kom. Typiskt fint.

Igår var det läge att se på Happy Feet efter körrepet, men se, det blev det inte.
Jag såg på familjen annorlunda på webtvn tillsammans med Ben och Jerry.
Den där beach10formen försvinner allt längre bort i fjärran.
I curse my bad självdisciplin och vet skamset väl att jag inte har nåt att skylla på.

Inte helt upplagd för tvdebuten ikväll...
Pensionärerna kommer avsky mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin