dagens pyssel

Man får mycket gjort när man har mycket att göra.
Det hade jag inte idag.
Men igår var jag på biblioteket och lånade bra böcker.
Bland annat dessa tre:


Det spritter i mig av inspiration.
Så efter att ha kravlat mig upp långt före gryningen efter drygt 5 timmars sömn och sedan 8 timmar på jobbet tog jag en stärkande promenad på hemvägen, slängde igång en soppa och började klura.

Jag plockade först fram tyglådan och symaskinen.
Sen åkte alla de andra pyssellådorna också fram.
Det blev en resegarderob, ska skaffa några bra knappar till den också, jag fållade en skjorta och en kjol, sedan gav jag mig på att styra upp mina sysaker, plockade om nålar och trådrullar och måttband och sprättknivar i askar och burkar. Och efter en idé i förvaringsboken lät jag mina broderigarner och tygband få ett vackrare (och mer överskådligt) hem.
Jag limmade om mina köksstolar för sisådär femte gången.
Jag sorterade om mina pyssellådor och en byrå och lite drygt ett köksskåp också, när jag ändå höll på, och en bokhylla.
Jag slängde en blick på klockan vid tjugo i sju, och nästa gång var klockan strax före tio och det kändes som det gått en halvtimma eller så.
Med ljudbok i öronen och pyssel i händerna går tiden skrämmande fort.



Ja, ni får ursäkta, men jag känner faktiskt inte alls för att redigera bilderna det allra minsta.

Hmm, ja-a, sämre dagar har jag definitivt haft.
Dagar som dessa ligger citat som "tråkiga kvinnor har rena hem" och "genier hanterar kaos" nära mitt hjärta.
Jag känner mig liksom levande. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin