Varm dag

Ja, det har väl ni också märkt, att det var varmt idag. Jag försökte gå upp tidigt för att hinna gå en promenad innan det blev för hett. Trots fönster på vid gavel var det aldrig under 25 grader i sovrummet, och framåt halvåtta var vi uppe i 30 igen. Nåja, jag gick ut ändå, glömde vattenflaskan hemma, svettades som en gris, hade sönder mina solglasögon och... Ja... Gick hem igen. Duschade kallt. Länge. Jag vet inte vad som hänt med mig, jag har hanterat värme tämligen väl förut men denna sommarn kan jag knappt stå på benen. Det måste vara åldern. Jag är ju, bevare mig väl, tjugofyra år gammal nu för tiden. Jahaja. Jag packade hur som helst ihop lite grejer och for till mamma och pappa i grannstan för att ta in post och vattna blommorna. När jag klev ur bilen var det nästan 15 graders skillnad, jag fick nästan näsblod. Fast bara nästan. Jag är klen. Det sa mina scouter när jag svimmade av att blåsa på elden. En halvtimme efter jag var klar med trädgården öppnade himlen sig. Det regnade som jag sällan sett det regna. Och åskade så det stod härliga till. Snart var det lika svalt ute som det vart i min luftkonditionerade bil. Fullt tillräckligt varmt för att gå i shorts och linne och ändå bli så svettig att det rinner om rygg och armar dock. Ja, jag är så illa fräsch så det nästan är pinsamt att skryta om det. Jaha, det var den dan, nu vet ni. Nu sitter jag på jobbet och glor på tv och försöker förneka att semestern är över. Och att jag är hungrig. Cheer me up!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin