sängen

Åh, vilken lyx att ha en varm och torr säng att krypa ner i.
Att slipa snubbla genom skogen till ett lågt vindskydd, krypa in huttrandes, byta om till underställ och rulla ut sovsäcken och hoppas på uppehåll.
Jag gillar den fria luften.
Jag gillar att vakna till fågelkvitter och trumpetrevelj.
Ja, faktiskt så gillar jag tillochmed att vakna till regntrum på presseningen, så länge kläder och packning får vara torrt. Och det är inte är kylan som väcker.
Men det räcker med en vecka i taget. Faktiskt.
Idag rev vi vårt läger. Eldade sisal så det osade, bar slanor, vek presseningar, skottade igen slaskgropar, plåstrade om de sista såren.
Middagslur, dusch, påfyllning i magen och nu tar jag natt.
I en mjuk, torr säng.
I morgon får jag vakna till the girl from Ipanema istället för KG´s säkra intonering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin