dagens kökshylla

 

De senaste dagarna har varit som hämtade direkt från...hrm... källarn...

Ja...

Jag muntrar upp mig genom att umgås helt oprententiöst med mitt kök.

Den röda hyllan tycker jag om.

På den står typ 20 burkar med teer, min vackra tekanna som jag köpte i Visby i somras, en änglaljusstake jag fått av en moster, en peppande klocka, en tavla som storebror har tecknat - föreställande mig och honom bärandes kalashnikov. Framför tavlan står ett glasfat med några ljus på, fatet är dock inget fat, det är en fönsterruta (fönstercirkel?) som nämna moster hittade i en nyförvärvad lada i vilken den förre ägaren samlat på sig det mesta och lite till. 4 stora kartonger med reservfönster till RMS Titanic, som ju dock hann sjunka innan några fönsterbyten behövdes.

Och så min vackra second handfyndade ljuskrona i förgrunden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin