det är svårt att låta bli

Det finns en bra anledning till att min symaskin sällan kommer fram.
När den väl gör det så sitter jag fast så illa att jag alldeles glömmer bort att gå och lägga mig.
Nä, jag ska inte skylla allt på maskinen, de senaste timmarna har jag faktiskt ägnat åt att sy detaljer för hand.

Först kortade jag av en bordsduk, i all enkelhet, men det tog sin lilla tid. Sen yxade jag av ett par second hand-fyndade jeansshorts som var för stora, och så blev de en kjol.

Det stora projektet som just nu pågår är dock en present in the making, så den avslöjar jag inget om.
Okej då, en sak kan jag säga. I den ligger en liten plastburk med några gruskorn i. Det är faktiskt inte svårare än så att göra en skramla.

Glad_student_05

(Behöver jag ens påpeka att jag med mina händer har gjort den ena ljusstaken på väggen samt keramikhatten som hänger under? Och ja, att jag sytt klänningen och underkjolen också, det är väl givet.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin