dagens gärning

Jag har inte bara vart på utflykt idag, åh nej.
Efter en lång sovmorgon målade jag ett andra varv på stolen innan jag tog tag i köket.
Hela diskberget hamnade till slut i diskstället, spisen drogs fram och blev bakom-dammsugen, kyl/frys likaså, frysen blev avfrostad och kaoset på köksbordet avlägsnades/sorterades/togs omhand.
Alla lådorna/backarna under sängen drog jag fram, ordnade om lite grann i, och dammsög ordentligt. Så ordentligt att hela jag och dammsugarn var inne under sängen en stund.
Passade på att fixa om lite i garderoben när jag ändå höll på.
Efter utflykten med Patrik och hans nya bil satte jag en bröddeg, vilken blev den antagligen finaste deg jag åstadkommit hittills i mitt liv. Och gott blev det, brödet.
Och så slipade jag lite på stolen och målade ett tredje varv.
Nu väntar bara omklädning av dynorna, men det får vänta till tisdag, jag ämnar låna mammas häftpistol på måndag, nämligen.

Man får mycket gjort när man har mycket att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin