Go vänner!

Nu ska jag säga er ett par sanningens ord.

HÅll i dig.

Vi har rösträtt i Sverige.

Inte röstplikt. Det gör det inte mindre viktigt att rösta, nej, snarare tvärtom.

Det mesta av årets valkampanj, oavsett parti, verkar gå ut på att välja väg, höger eller vänster, det går inte att fortsätta rakt fram. Typ. Jag har i ärlighetens namn försökt undvika valkampanjen så mycket som möjligt eftersom det bara är fläsk och floskler. Låt mig citera herr Winnerbäck: Jag är trött på all valpropaganda lika billig som reklam- "vi vill ha ett bättre Sverige", åh fan...

Nej, jag tycker nog att de dryga 3.5 åren innan valkampanjen drar igång är bra mycket viktigare för att avgöra vem som får min röst.

Årets val är, hur man än väljer att se på saken - viktigt.
Mycket står på spel, oavsett resultatet.

Jag tänker bara säga åt dig att göra en enda sak.

Tänk igenom det här väldigt, väldigt noga.

Okej, en sak till. Jag vill inte höra ett enda ljud om att någon har "gjort sin plikt".

 

 

Jag har redan röstat. Mitt hjärta är grönare än mina strumpbyxor.

 

Nu blir det tyst här tills efter valet.

 

Gör nu inget förhastat.

 


Kommentarer
Storebror säger:

"I'm doing my part."

2010-09-17 | 13:30:01
sessy säger:

haha, "i´m doing my part too" "hahahah"

2010-09-17 | 13:34:01
Bloggadress: http://sjomajlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin