förvirringen personifierad.

 

Jag är så förvirrad. Mycket värre än vanligt.

Härom morgonen hittade jag inte mina nycklar. Jag har slarvat bort nycklarna en gång i mitt liv och aldrig, aldrig, glömt nycklarna i dörren. Men i måndags var det till slut enda möjliga stället och mycket riktigt. Nycklarna satt i låset på andra sidan lägenhetsdörrn.

 

Imorse gick jag upp och ut i köket precis som vanligt. På med radion och på med tevatten, sedan in på toa.
Det är rutin. Efter morgontoalett och påklädning gick jag till köket igen och hällde upp mitt tevatten, ställde på bordet och fixade med övrig frukost. När jag satte mig slängde jag i en tepåse och gav mig i kast med att äta en apelsin, som ju kan ta en liten stund.
Det var så konstigt, tet drog liksom inte. Det hände ingenting, så när apelsinen var slut satt jag och mocklade lite med tepåsen för att få nåt att hända, men fortfarande ingenting. Det gick ett par förvirrade minuter sen kom jag på att jag nog hade glömt att koka tevattnet.

Vad tusan!?

 

Låt vara att jag brukar vara förvirrad, men det handlar nästan uteslutande om nån slags social förvirring, jag har full koll annars. Inte särskilt pedant, ty ett geni hanterar kaos. Min hjärna har drabbats av dimma.

 

Som om det inte vore nog med att jag håller på att bli tokig så blir jag tokig dessutom!

På vädret. Och våren. Allt grönt. Och alla dofter!

Björkarna har slagit ut! Och rönn och sälg. Och se så många blommor som redan slagit ut på ängen!

Jag blir tokig!!!

 

Och så har jag ytterligare ett förvirringsmoment i mitt stilla sinne.
Har ni slutat läsa här eller är det blogg.se som har slutat ha fungerande statistik?


Kommentarer
Anonym säger:

Som en trogen hund läser jag din blogg varenda kväll. Kul det där med teet, snacka om förvirring.

Ungefär som när jag kom hem från jobbet och tryckte på dosan i bilnycklarna när jag ska öppna ytterdörren. Hmm... funkar inte alls faktiskt.

2011-04-20 | 21:13:50
sessy säger:

hahaha! klockrent! du är väl inte blond va? :P

2011-04-20 | 21:59:29
Bloggadress: http://sjomajlin.blogg.se/
Lova säger:

Jag hör dig!



Och fortsätter läsa :)

2011-04-21 | 11:10:09
sessy säger:

hej Lova!

2011-04-21 | 17:20:33
Bloggadress: http://sjomajlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin