jag känner mig smutsig!

Jönköping i påsktider är inte det samma som jönköping resten av året.
Jag har full respekt för att vi alla har olika intressen och erkänner att jag också kan tycka att det är lite roligt att titta på alla gamla raggarbilar som rullar runt på qruisingrundorna. Och ja, jag har varit uppe på flaket vid a6 och tittat på turbonissarna som bränner gummi också.
Den påsken jag själv fick spendera delvist på lasarettets röntgenavdelning förgylldes något av de smått berusade ungdommarna som hade väldigt roligt åt en väns dåliga alkoholtolerans på balansen vilket resulterat i en bruten arm.

Men allt detta kissande, det uppskattar jag inte alls. Mamma satt för ett par år sedan kvar i bilen när pappa och jag stod utanför och spanade på bilar. En förfriskad medelålders herre tyckte att rakt framför vår bil var ett utmärkt ställe att kissa på. Och där satt mamma förstummad.
Kiss, kiss och åter kiss.
Jag var nyss ute på kvällspromenad, tänkte att jag kunde gå runt munksjön, vilket delvist är snudd på genom centrum, för att ta del av kvällslivet.
Inte nog med att jag höll på att svimma på grund av syrebrist till förmån för kolossala mängder avgaser på munksjöbron så har jag tappat räkningen på hur många kissare jag tvingades se. Karlar som smyger bakom containrar och hus och råkar missa att det går en gångväg på andra sidan, det må väl vara en sak, men karlar som fullt medvetet ställer sig på kanten av gångvägen och pinkulerar... Där har vi passerat någon form av gräns.
Nåja, jag höll masken, harklade mig inte ens, och gick förbi. Nej, jag svarade inte ens på "oj, hej bruden!"
En bit fram såg jag två mystiska ljusa fläckar i skymningen.
Johoodå, mycket riktigt, där satt två flickor, i jämställdhetens namn och urinerade i godan ro. En halvmeter från gångvägen mittemellan två gatlyktor.

Det som dock stör mig mest är att det är jag som känner mig smutsig.
Jag tar en dusch.

Kommentarer
Helena säger:

Det är så vidrigt. Jag har med reflekterat över detta fenomen... :/

2011-04-26 | 22:44:17
Bloggadress: http://roe.laff.se
sessy säger:

mm, snacka om StadsÄckel!

2011-04-26 | 23:29:41
Bloggadress: http://sjomajlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin