blås och flås

Jag hade tänkt jag skulle skriva om lucia idag. Men så var det storstädning här i nästet. Och tomtande hos brorsbarnen. Och ...

Nu sitter jag och ser på film med ett stort glas te, en apelsin och ett äpple.

 

 

Igår träffade jag Pelle och Lova, äntligen. Jag tror det var ett år sen sist, för vi missade varandra i somras. Underbart! Nu alltså. Inte att vi missade sommarn. Då passade jag på att överlämna ett pyssel jag gjorde i augusti som skulle skickats per (höhö) post, men som bara blev liggande...

En trombon! Hurra!

Jag började med att rita upp ett rutmönster på 5mm och kryssade på trombonmönstret utifrån eget huvud, ungefär. Och så stack jag hål i alla hörn där det skulle vara stygn. Och sen var det bara att brodera... Inte alldeles lätt, men trevligt.

 

 

Lucia får vänta till en annan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin