julen, julen

 

Här sitter jag insvept i min nya snug rug, dricker te och ser på nightmare before christmas.

Sämre kan man ju ha det!

 

Julafton var allt jag önskade mig. En lugn förmiddag med mat, modern kulturhistoria på dvd och lagomt med julmat med pappa. Lagom till Kalle kom mamma hem från jobbet, så sov vi ikapp (nåja, mamma iallafall) och så var det dags att packa ihop oss och fara till storebrors hus för mer mat och dela julklapparna med de allra sötaste små tomtenissarna. Fast det var bara den ena som ville ha sina tomtekläder :)

När de små gått och lagt sig spelade vi sällskapsspel och drack te tills det var dags att åka till kyrkan och sjunga julsånger.

Jamen ni hör ju själva.

Sen satt jag uppe och såg på dålig film och stickade med nya julklappsstickorna (strl 20) till alldeles för sent, därav en lång sovmorgon idag.

Christmas at it´s best.

Idag blir det tårtkalas för jubilerande svägerskan. Sämre kan man ha det!  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin