jag fattar inte.....

Jag blir ledsen....
På nyheterna idag berättade de att "koplerihärvan i Malmö" har fått nya domar.
Jag minns inte exakt hur det var, och orkar inte googla på´t heller, för jag blir bara så ledsen, men alla straff sänktes och flera friades.
Det handlade alltså om en uppenbart förståndshandikappad flicka som äckelgubbar knullat...
Det gick inte att höra flickan i rätten eftersom hon är förståndshandikappad och därmed inte trovärdig i en sådan situation. Och det kan jag faktiskt förstå, det kan vara lite svårt för förståndshandikappade att skilja på verklighet och fantasi och önskningar, och i en rättegång måste man kunna lita på att sanningen sägs.
Det som jag hänger upp mig på är att logiken dock brister.
Man tror alltså inte på det flickan säger, men fortfarande är det åtminstone en inblandad som blir straffad. Alltså tror man ändå att det har hänt.
Men det är inte värt några vidare straff?
Nähädå, att knulla uppenbart förståndshandikappade flickor, det är väl en mänsklig rättighet?
Problemet var väl att gubbarna inte fick göra det gratis?
Eller vad fanken är det domarna menar?!

Jag blir så trött och ledsen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin