pyssel och sånt

 

Jag handarbetar och handarbetar som aldrig förr, men har inte ens andats om det här på bloggen, så när som på hjärtekatten och gjorde. Jag har ju inte direkt nån nischad blogg, alls, men pyssel och handarbete är ju faktiskt något jag sysslar rätt mycket med så det borde finnas mer av här.

Just nu är det ett par sockar i orange och grönt som är under skapande.

Och nu ska ni få veta.
I början av året talade min kära mor om att hon hade en idé. Barn och ungdomsarbetet i vår församling, SMU, har varje år en julmarknad för att dra in pengar till verksamheten. Varför inte handarbeta lite grejer och sälja, tyckte mamma, ja-a, varför i hela friden inte, sa jag.
Så vi satte igång, var och en på sitt håll. Med tanken att det vi inte får sålt, det skickar vi till det dära projektet i Rumäninen som jag berättat om ett par gånger förut.

På så vis "gör det inget" om vi inte får nåt sålt. Typ.

 

 

Sockorna har redan gott sällskap. Vi hoppas på att småbarnsföräldrarna på

marknaden inte är särskilt händiga själva :)

 

 

Prinsessbakelserna har jag ju förvisso visat er förut.
De ska säljas som nåldynor, är tanken.
De som inte går åt får vi hitta på nåt annat med,

de kanske inte är så jättepoppis i klädaffärn i Rumänien...

 

 

Två trekantssjalar och en halsduk mönsterstickad efter ett möster från shetland.

 

Och diverse små sötisar.

 



Så långt är jag kommer, fler saker ska det bli. Och sen får vi se.

Kommentarer
Tant Trassel säger:

PAX för en nåldyna!

Säg bara hur...

2011-06-02 | 10:27:26
Bloggadress: http://trasseltofs.blogspot.com
sessy säger:

ptja, jag kan väl kanske anta att du inte kommer ha vägarna förbi huskvarna i mitten av december, så vi får väl lösa det via posten på nåt vis.

2011-06-02 | 11:57:21
Bloggadress: http://sjomajlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin