textande


Jag jobbar med att sjunga. Ute på gruppboenden för förståndshandikappade, dit åker jag och packar upp min keyboard och kopplar in förstärkaren, delar ut sånghäften och sen är det sång i en timme.
Galet roligt!
En detalj som är lika delar rolig som jobbig är att jag har inte vårt med textning ibland. Jag vet vilket ord jag ska sjunga, men munnen gör ett annat ljud, ofta väldigt likt men likväl fel.
Härom veckan fick jag lov att berätta min skräck för en viss sång, för en grupp. Jag har inte sjungit fel på den nån gång, men jag är ändå rädd för den.
Texten går "solen sken het över risfält och älv" och jag tänker varje gång att jag inte får sjunga "solen sket över risfält och älv". Gruppen skrattade gott och lovade att de skulle komma ihåg det och lyssna extra noga på just den versen framöver.
Alltid är det nåt som inte stämmer. "Kärlekens boskap söker sig fram" tillexempel. Eller "det finns hopp för min kropp i en mullig snopp!"
Ja-a, alltid är det nåt. Lyssna inte för noga när jag sjunger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin