att orka...

Igårkväll (natt), istället för att sova, ägnade jag mig åt matematiska uträkningar.
Den här terminen har jag inte alls jobbat 90% som det står på papprena, utan snarare 110%...
Inte så konstigt att jag har varit väldigt trött, kanske...

Denna vecka bjuder exempelvis på 18 timmars extrajobb. Och så är det konfirmationshögtid. Och jag ska skriva och hålla ett tal. Utöver det har jag planerat att orka med matlagning, städ, tvätt, motion, sömn...
Jag vill inte vara överdramatisk, men för tillfället känns det som att jag står inför en slät, lodrät klippvägg.

Igår tog jag mig an mina paprikaplantor, planterade om i hur många byttor som helst.
Idag började jag dagen med att välta ut två av dem.
Jag vill återigen inte vara överdramatisk, men det faktum att jag inte la mig ner och grät förtjänar jag tamefaktiskt en medalj för!!

På tisdag, när jag förhoppningsvis att överlevt detta, har jag en lång och ledig eftermiddag, då ska jag fira.
Men jag kan inte komma på nåt bra sätt att fira på...
Jag behöver hjälp...


Paprika anyone?
Jag har lika mycket till i mitt sovrum.
(Och massa jord på golvet...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin