tisdag



Jag passade på att locka håret lite igår, medan brödet gräddades, lite så där för skojs skull bara.
Och så fick jag några minuter över imorse, så jag fixade några lockar till för att kompensera de som sovits bort.
Och så drack jag ett stort glas grönt te samtidigt, och lyssnade på morgonpasset i p3, vilken morgon!
En regning tisdag... Luva på!

Jahaja, jag packade ihop mig och lastade in mig och keyboard i bilen, och så fick jag en chock. Klockan var ju alldeles för mycket.
Med andan i halsen kom jag till jobbet där min kollega satt och väntade.
Förlåt, sa jag, min tidsuppfattning vaknade en stund senare än jag idag.
Kollegan min berättade om ett latinskt uttryck han inte kan, som betyder att känsliga konstnärssjälar inte är bra på att passa tider.
"Se det som ett bevis på hur musikalisk du är" sa han. "Du lever i något som är viktigare än något så obetydligt som tiden."

Ja... Så kan man ju se det, och bli lite glad istället för stressda.

Nu sitter jag och klurar på om jag ska koka soppa till lunch. Och ta en nybakt macka till. Men eftersom jag suttit här och pinterestat och grejat med andra viktiga saker (dricka en halvliter te, bland annat) så är klockan lite för mycket för att jag ska hinna koka soppa om jag vill äta den utan att skålla hela matspjälkningskanalen. (Kan man säga så?)
Det får bli... kokta grönsaker och keso... idag igen. Tur att det är så galet gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin