semester!

 
 
 
Pust!
Jag är helt mör i kroppen efter en dag med trädgårdsarbete.
I söndags började det klia i mina fingrar, jag var sååå sugen på att rensa ogräs.
Ja, jag vet.
Så idag efter frukost for jag hem till mor och far (fast far var på jobbet) för en heldag i trädgården. Vi började med att plocka ur betongen vi gjöt ur sina formar, ett pilljobb man kan bli galen av.
Sen fick jag måla vitt på verandan. Eller trappen. Jag använde mig, som synes ovan av två bra knep. Hurra! jag älskar knep. En gummisnodd tvärsöver burken för att stryka av färg mot, istället för på kanten så färgen rinner ner och kladdar överallt. Och en spackel att måla mot där det inte går att lägga tidning och är för jobbigt att hålla på med maskeringstejp. Hurra!
 
Dagen fortsatte med att handla och gräva ner kantsten, gräva bort massa jord, stålborsta plattgången både mellan och på plattorna samt rensa absurda mängder kirschkål och rötter.
Jag passade på att spraymåla amplar jag gjorde till mamma för några år sen. Vita. Nu.
 
Nu är jag mör och har ont i ryggen, jag har jord under naglarna, märkliga sår över händerna som dessutom är väldigt torra samt vitfläckiga.
Vilken dag!
 
En mugg te och lite Tommy Körberg på spotify, sen sova gott.

Kommentarer
Svägerskan säger:

Vad kostar hon i timman? Om ogräsrenssuget skulle göra sig påminnt igen är hon välkommen till oss! ;)

Svar: hon kostar väl ungefär nåt att äta och ett par muggar te, skulle jag tro :)
maja

2012-08-15 | 21:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin