tankar för dagen

Jag vaknade, efter knappt 3 timmars sömn av ohanterbara mängder snor. Jag kunde inte sova mer efter det.
I nåt slags tafatt försök att göra nåt åt situationen började min sömndruckna hjärna visualisera några marshmallowsliknande gubbar som förnöjt och jovialiskt mumsade i sig små svarta spindelliknande virus.
I knappt vaket tillstånd  mindes jag tillochmed att de bör kallas lymfocyter, trombocyter och makrofager.
Är det då något mer fel med mig än bara förkylning, säg?!
 
På bussen idag kunde jag bara inte med att dra upp och läsa Naruto, ety jag satt mittemot ett sällskap japaner/kineser. Är jag smygrasist?!
 
Vart kommer allt snor ifrån?!?!

Kommentarer
StorebrorStorebror säger:

Meeene, är det inte från ett barnprogram eller nått, de där vita gubbarna?

Svar: njää, det tror jag knappt..... men jag är int säker, förståss
maja

2012-12-30 | 11:01:16
Bloggadress: http://bera.webblogg.se
Helena säger:

Men vad bra! Du visualiserar att du blir frisk!! Smart tjej!

Svar: ja, fast att knappt ens vaken minnas vad lymfocyterna heter.....
maja

2012-12-30 | 19:26:10
Bloggadress: http://roe.laff.se
Helena säger:

Och, daah, snoret kommer för att dina slemhinnor är inflammerade pga din förkylning!

2012-12-30 | 19:27:39
Bloggadress: http://roe.laff.se
Svägerskan säger:

Tror att de vita gubbarna finns i en barnbok som jag läste när jag var liten. Den handlar om olika sjukdomar och vad som händer i kroppen när man tex har röda hund eller påssjuka. Ringer det några klockor?

Svar: inte ett dugg :)
maja

2013-01-01 | 21:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin