underbara, älskade filt

 
Martin frågade hur mycket jag ska ha för filten om jag skulle sälja den. Vilket jag naturligtvis inte ska.
Ja-a, sa jag, garnkostnaden är ungefär en tusing och sen är det väl ungefär 300 arbetstimmar som jag absolut inte skulle göra gratis om de vore för nån annan än jag.
 
Monteringen är påbörjad. Här är 8*13 rutor. 13 är bredden, och den ska bli 20 lång. Ett enormt schabrak.
Jag börjar med de tvärsgående sömmarna (som är virkade med fasta maskor), och när tjugonde raden är på virkad fortsätter jag med de längsgående sömmarna.
Sen ska jag virka ett yttervarv med fasta maskor och sedan ett med stolpar, har jag tänkt.
Mååånga timmar kvar, alltså.
 
Underbara, älskade filt att stoppa nävarna i och låta tanken sväva fritt.
 
Och jag älskar rut- och kryss-strukturen.

Kommentarer
M säger:

Shit va fin den blev, jag vill också ha en =) Du är så duktig du, de kan du lätt va mäkta STOLT över!

Svar: tack Märta.Men än är det långt kvar tills den är färdig.
maja

2012-12-18 | 18:53:14
Helena säger:

Såg översta bilden och trodde du var färdig... REDAN!
Dyr filt! :D Men det dyraste är väl affektionsvärdet, kan jag tänka..! <3

Svar: åhåhå, det hade varit galet... många timmar kvar. i don't mind though
maja

2012-12-18 | 21:42:07
Bloggadress: http://roe.laff.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin