matbloggen

 

Det där med att ta bilder på mat så den ser god ut är inte min grej.

Men tusan vilken god kvällsmat det vart!!

Låt mig berätta.

 

Jag tog fram brockoli och spenat ur frysen, som fick tina lite lagom medan jag (diskade och) stekte gul lök med rätt mycket kryddor.

I med löken i bunken jag hade grönsakerna i, och så hällde jag över en tetra med blandade bönor. För att få biffarna biffiga körde jag sen med stavmixern tills smeten var lagom smetig. Efter lite vila i kylen (för smeten, inte för mig) knäckte jag i två ägg och lite mer kryddor, sen är det bara att steka på lagom låg värme.

Till detta serverades jag, som synes, potatis och en (nästan) helt vanlig puppesås enligt det enkla receptet: creme fraiche, turkisk yoghurt e.dyl, ketchup och grillkrydda. Fast jag hade i tacokrydda. För jag får inte av locket på burken med grillkrydda.

 

Biffreceptet har jag nästan helt och hållet knyckt av denna söta dam. Så det så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin