stulen

Här kommer en väldigt stulen lista.

Nämn något som gjorde dig glad igår:
En av de boende jag sjöng med igår skrattade så illa gött åt mig, så jag inte kunde hålla mig för skratt heller

Vad gjorde du kl 08 i morse? Då sov jag, med kinden lutad mot min knytnäve.

Vad gjorde du för 15 min sedan? Stavnings- och grammatikkontroll av 107 sidor långt worddokument

Det sista du sa högt? "Hejdå" i telefon, till ett blomsterbud som undrade om det är okej att jag får två buketter istället för en.

Det senaste någon sa till dig: "Är det okej att vi kommer ut med en bukett idag, så du får kortet och så, och så får du en ny bukett sen på måndag?"

Vad har du druckit idag? Te. Vitt te. Med orange smak. Apelsin alltså.

Vad var det senaste du åt? Knäckemacka. Nej, Marshmallows ju

Vad var det senaste du köpte? En B&Jbytta och en P-max. 

Vad är det för färg på din ytterdörr? Typiskt träfärgad.

Vad är det för väder hos dig nu? Det snöar.

Godaste glassmaken? Det mesta som inte är för konstigt är gott. Men vanilj med chokladkross är en klar favorit.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Förälskelse ja, men inte kärlek.

Sover du tungt? Ja, ganska.Ibland iallafall.

Drömmer du mardrömmar? För ofta...

Trivs du med ditt jobb? Mina jobb. Javisst gör jag det. Särskilt musikjobbet.

Favoritklädsel? Strumpbyxor och klänning, om jag ska vara bland folk. 

Favoritlåt just nu? Harduingetmankandansatill - Bob Hund.

Vad ser du om du tittar till höger? En massa olika pappershögar jag ska ta hand om idag, två gitarrer, en bygelgitarr, en fiol, en cello, en keyboard med stativ och en förstärkare. Och en leksakshäst som ska fotograferas och stoppas in i ett sånghäfte.

Vad gör dig glad just nu? De där blommorna...

Vad ska du göra härnäst? Jag borde nog fixa nåt att äta...

Höger eller vänsterhänt? Höger.

Humör just nu? Mellow, skulle jag nog vilja påstå.

Favoritgodis? hmm. Salmiak.

Kläder just nu? mjukisbyxor, lång tröja, raggsockar och en snug-rug som morgonrock typ.

Sommarplaner? Du-Är-Älskad-lägret så klart. Annars är det rätt så tomt.

Hur många kuddar sover du med? Tre.

Morgon eller nattmänniska? Varken eller. Jag är jämt trött. Men hellre kväll än tidig morgon.

Vad är viktigast för dig? Förutom typ syre och vatten antar jag. Ptja... Att ha ett mål.

Är du kittlig? Skoja inte...Kalla mig "little miss råkade-knäa-dåvarande-pojkvännen-rakt-på-undersidan-av-den-brutna-armen-som-var-opererad-och-gipsad-på-ovansidan-och-öppet-under-för-att-armen-var-så-illa-svullen-när-han-kittlade-mig." Han försvann en liten stund...

Stjärntecken? Kräfta.

Äckligaste insekten? Jag tänker inte säga spindel, trots att jag är paniskt livrädd för spindlar, för spindlar är inte insekter! Är fästing en insekt? Isåfall tar jag den. Särskilt om den bär på borrelia.

Stökigt eller välstädat? Jag vill ha ordning, men det är jämt stökigt. Kreativt kaos, brukar jag säga för att må lite bättre.

Vad längtar du mest efter just nu? Ja... Säg det... En riktigt bra omgång carcassonne kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin