tuttifrutti - a-Lanzarote

 

Jag och den där Patrik var alltså på Lanzarote över nyår, om ni nu missat det.

Patrik "glömde" sina solglasögon i bilen. (Jag frågade om han skulle ha med dem, "nahhhh" svarade Patrik. Det första Patrik sa när vi satte oss i transferbussen var "jag måste köpa solglasögon".)

Så när vi checkat in och fått i oss lite mat sa jag åt Patrik att köpa dessa. Nice huh!

Plötsligt var jag på semester med Jeffrey Sebelia, liksom.

 

Det var en skön semester, vi mest låg i solen och latade oss. Åt massa mat, nästan ännu mer efterrätt och chips varje dag. (Viktigt att fylla på med salt, vettö...)

 

 

En dag övergav vi poolen, gick en halvmil genom lavaöken till grannstan.

Det var varmt. Varmt och dammigt.

Vi satte oss ungefär här och badade fötterna.

Alltså, varför bor jag inte vid havet?! Jag äääälskar vatten, särskilt vatten som rör sig. Jag lät vågorna hypnotisera mig tills Patrik blev rastlös! (Det brukar vara jag som blir rastlös, om vi säger så...)

Efter lite mat gick vi hem igen.

 

Mamma och pappa tycker om att skåda fåglar, och de första dagarna på året är extra kul för då är ju årslistan tom - allt räknas. Skator, blåmesar, pilfink. Ptja, jag tänkte jag kunde dela med mig av den här notationen på årslistan. (Jag bockade även av turkduva, havstrut, nån slags svart and - kanske svartand? och nån liten söt vadare som jag inte vet namnet på.) Resten av listan skippar jag nog, dock.

 

Resten av veckan höll vi oss mest vid poolen, på stranden, på vår balkong och på strandpromenaden.

Inte så pjåkigt alls!


Kommentarer
Helena säger:

Aah vad gött! Fin fågel!

2012-01-11 | 21:48:40
Bloggadress: http://roe.laff.se
sessy säger:

aaah, inte ett dugg dumt! :)

2012-01-12 | 11:40:49
Bloggadress: http://sjomajlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin