skogens guld

 
Ojoj... långa dagar.
Jag är van vid att jobba 2, 3, 4 kortpass om dan, men nu under sommarn blir det långpass istället.
10 timmar både igår och idag, 8 timmar imorn...
 
Sådana dagar väcker två saker hos mig.
Ett glupande behov av ensamtid, och en stor lust till social samvaro.
Tiden räcker inte till båda, så idag efter avslutad arbetsdag valde jag ensamtid, for till västersjön och försökte plocka blåbär. Cirka en triljon mygg vägrade respektera min önskan om ensamtid, så jag fick, som synes ovan, ge upp.
Istället sprang jag två varv runt sjön. Eller ja, nästan två hela varv, jag nöjde mig med 5 km.
Sist jag var ute och sprang märkte jag att pulsen var jättehög och vägrade komma ner. Strax fick jag ont i huvet, blev illamående och insåg att jag hade slutat svettas.
Det är inte bra. Alls.
Så jag bestämde mig för att inte låta mig psykas av det idag, och "sjöng" i denna ljuva sommartid när jag närmade mig 3.8 km.
Det hjälpte!
Sen hoppade jag i sjön för årets första dopp. Det var kallt. Men skönt efter en stund.

Ja, nu sitter jag nyduschad med ett glas te (say what?!) och ser på Ernst.
Det är inte omöjligt att jag orkar med morgondagen också.
 

Kommentarer
M säger:

U can do it ML

2012-07-27 | 16:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin