är det inte märkligt?

Idag blev det lite körigt, jag hann knappt äta lunch.
Jag åkte till affärn där jag sett att de har en stor kyl med färdiga sallader och mackor och sånt där.
Men är det inte lite märkligt att det inte finns vegetariska sallader?
Och inga vegetariska baguetter eller mackor heller.
De hade säkert 8 sorters sallad, men ingen icke-animalisk...
Jag blir så trött....

Jag fick gräva rätt på en frusen pasta i frysdisken. Vilken tur att jag hade koden till kyrkan, (och var i rätt stad) och därmed hade tillgång till microvågsugn.
Annars hade jag fått vara en mycket, mycket hungrig vegetarian idag.

Kommentarer
Storebror säger:

Jag var ute på någon mindre ort utan matlåda vid ett tillfälle och hittade samma situation i den lokala matbutiken. Då jag påtalade detta för personal följde en äldre dam ur personalen med mig genom butiken och plockade ihop varor med vilka man kunde förfärdiga två mycket välsmakande chiabattas fyllda med lite av varje och så fick jag det lite billigare än vad det skulle ha kostat.

2012-03-04 | 17:22:20
Anonym säger:

bra grej! det får jag testa nästa gång

2012-03-04 | 19:32:49
Bloggadress: http://sjomajlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin