en sån där kväll...




Jag skriver inte för att jag vill att någon ska tycka synd om mig.
Jag skriver inte för att jag vill att någon ska tycka att jag är stark.
Jag skriver för att jag inte står ut med att vi alla tror att alla andra är så j*vla starka hela tiden, för det är en förbannad lögn!!

Jag skriver för att orka ta ett djupt andetag till. Och ett till. Och ett till.
För att jag vet att ni vet hur det känns, och kanske känns den lite mindre nästa gång. Den där skammen som ligger som ett blött täcke över det där som egentligen känns jobbigt.
Skammen i att vara den som misslyckas, den som inte klarar av att bita ihop och "vara stark".

Det jobbiga är jobbigt nog, nu lägger vi av med att dessutom må dåligt över att vi mår dåligt, är ni med mig?

Och så tar jag ett djupt andetag till. Och ett till.
Och så går jag och lägger mig och vet att imorgon är en bättre dag.

God natt.

Kommentarer
Helena säger:

Jösses kvinna. Hear hear.

2012-05-05 | 00:23:17
Bloggadress: http://roe.laff.se
Anneli säger:

<3

2012-05-05 | 05:54:54
Svägerskan säger:

Du är så bra och så klok, det är många som känner som du (jag är en av dem). I morgon blir det tårta och många kramar! Sov sött

2012-05-05 | 23:08:18
Helena säger:

word.

jag ska försöka.

2012-05-06 | 22:41:19
Bloggadress: http://roe.laff.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin