kartong

På tekniken, i åttan fick vi göra en kartong att ha våra arbeten i, det första vi gjorde.
Skära och vika.
Fy tusan va coolt jag tyckte det var. Jag insåg plötsligt att man liksom kan göra saker själv. En riktigt ögonöppnare i all sin enkelhet.
 
Nåja, jag behövde en (eller två) måttspecifik kartong att slå in en (eller två) julklappar i, jag har funderat i drygt en vecka på vart jag kan tänkas få tag i nåt som passar, eller om jag får bygga den (eller dem) själv.
Det blev det senare alternativet.
 

(Att det inte går att ta några vettiga bilder mer än en kvart mitt på dan, om man har tur, i november är ju knappast någon nyhet. Du får stå ut.)

Tänka, rita, klippa, häfta/tejpa/limma. Klart!!
 
 
Folk som inte gör saker själva... Vad gör de hela dagarna, egentligen?!...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin