tosseri. tossera

På begäran kommer här en guide till hur man monterar mormorstossor.
Börja med att virka mormorsrutor. Jag hade inga liggande, så jag tänker visa en papperstossa.



Jag känner mig lite dansk.

Börja med att montera fyra rutor till en stor ruta.
Det går också att virka en stor ruta från början, beroende på hur man vill ha färg och mönster.
Sy eller virka med fasta maskor.


Ruta nummer fem bildar tåspetsen. Vik upp sidorna och sammanfoga med
ruta nummer fem.


Sista rutan sys/virkas ihop på två sidor med sulan och blir en hälkappa.




Gör en till ;)

Kommentarer
Anneli säger:

:-)))))

Svar: går det att förstå? :)
maja

2013-02-08 | 07:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin