födelsedagen



Häromdagen var jag hemma hos föräldrarna och fixade lite, när jag åkte hem knyckte jag med mig några rosenknoppar. Vackrare rosor får man leta efter. Och så fick rosen jag fick av grannfarbrorn ett gott sällskap.

Men nu tänkte jag berätta för er om min födelsedag.
Fast jag börjar redan med tisdagskvällen, för då lurade jag med mig Patrik på äventyrsminigolf, och vilken runda! Jag har aldrig spelat så bra i mitt liv. Hurra!
Lite film, lite glass, lite stickning, lite frågesport. Och sen vart det födelsedag! Nämen!!
Efter en jordgubbsfrukost fick jag bilsticka medan Patrik tog oss till Skövde och badhuset där.
Ljuvlig relaxavdelning med bastur (bastuar, bastrur?), varmpool, utepool, upplevelseduschar, solljus och den alldeles, alldeles underbara hamamstenen!
Efter många timmar (jag somnade faktiskt inte på hamamstenen. Faktiskt. (Men det var inte långt bort...)) tog vi oss upp till upplevelsebadet och härjade med tyska skitungar i uteströmmen och sprang förbi svenska skitungar i trappan till vattenrutchkanorna. Haha.
En minut efter stängning var vi ute och lite lagom möra. Skönt att inte behöva köra hem, tänkte jag och tog upp min aquaphobia igen.
Väl hemma var det rätt skönt att bara krascha i säng, kan jag lova.
Vilken födelsedag!!!
Hurra!!
Och tack snälla Patrik!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin