choklad, choklad och mer choklad


Igårkväll skulle jag koka en chokladkräm och sedan lägga ihop tårtan till påskmiddag hos mor och far.
300 g choklad.
Och så passade jag på att hälla ut 3 dl kokande grädde och honung i hela köket...

Efter en sväng till affärn och så där så testade jag iallafall en grej jag sett på typ pinterest.


Spritsa ut en fjäril i choklad på bakplåtspapper, lägg i en öppen bok tills det stelnat. (Sen kan man stoppa in pappret med chokladen i kylen tills det är dags att sätta ihop kalaset.)
Mina fjärilar blev kanske inte vackrast i hela världen. Mina brorsöner gissade på båda glasögon och saxar.
Nåja. Gott var det iallafall.
Massor av choklad och en stor bärgömma.

Jag borde kanske baka oftare...
God påsk :)
 

Kommentarer
Jonna säger:

Ett bra tips när tårtan ska piggas upp lite! Fjärilarna blev ju jätte fina!!

Svar: ja, de blir ganska häftiga i all enkelhet, liksom.Kanske vore det en bra idé att skissa formen med blyerts på pappret först...
maja

2013-03-31 | 20:50:28
Bloggadress: http://ladonnajonna.wordpress.com
Rikard säger:

Uttrycket "fjärilar i magen" fick just en ny innebörd.

Svar: =D
maja

2013-03-31 | 22:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin