torpdag

 
Mamma och pappa bjöd med mig ut till torpet idag.
Jag planerade att jag skulle skryta här på bloggen om att jag hade åkt en tur på skidorna, sedan suttit mot bodväggen vid elden och krokat medan veden brann ner och blev bra glöd att grilla på.

Jaha, jag började med att ge mig ut på skidorna. Det var skönt, men blåsigt.
Kom ut på en mosse som är helt otillgänglig när den inte är frusen. Njöt i fulla drag.
Började efter en stund fundera på hur jag skulle ta mig tillbaka, ville ju inte vända och åka i samma spår.
Jag chansade, och chansade fel.
Efter ett tag ringde pappa och undrade hur långt bort jag var. Ingen aning, fick jag erkänna.
Pappa åkte runt på skogsvägarna och tutade med bilen en rätt bra stund, men jag hörde inget, fortsatte bara framåt och framåt. Jag höll mig varm och hoppades på att snart känna igen mig.
Till slut fick pappa fatt i en kvinna, som dessutom jobbar på sambandscentralen på polisen, som kunde räkna ut vart jag var nånstans.
Hon och hunden hoppade in i pappas bil och de körde och hämtade mig, rätt långt bort.
Efter två timmar i skogen var det väldigt gott att komma fram till en nedbrunnen eld och få grilla korv, det kan jag lova. Sen var det väldigt skönt att skutta in i en varm dusch när jag kom hem.
Sicket äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin