sticknick


Jönköpings stickpicknickgrupp har, (med visst överseende från min sida) flyttat in på stadsbiblioteket.
Ikväll var ni 9 unga tanter i varierande åldrar som socialstickade ett par timmar, precis vad jag behövde!

Efter den tunga morgonen drog jag stark fördel av att jag har typ världens bästa jobb; jag researchade pyssel/hantverk (läste kreativa bloggar) och bestämde att jag faktiskt måste provvika ett par papperspyssel, faktiskt. Och så länge fingrarna är alldeles klistriga kan jag ju bra gärna inte göra nåt annat med dem!! Faktiskt!
(Det var ett jobbuppdrag på riktigt, jag vet, bra jobb!)
Efter det kändes det lite lättare, alltihopetta... Men det här med höst alltså...  Jag försöker vara så jäkla stark och modig och tänka positivt.
Men jag liksom snubblar på skosnörena och får regndroppar innanför kragen i nacken och känner mig lika blek som höstdimman.
Jag vet inte... Jag längtar till havet och behöver nog andas annan luft en stund. Se horrisonten.
 
Vad gör man när tet är slut och ljusen brunnit ner?....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin